5.00

Maksym Volkovytskyi - Nasza wersja zrównoważonego rozwoju polega na ekologicznym podejściu do opakowań.

 

- Czy za decyzjami o zmianach opakowań stoją trendy, tendencje na rynku, czy realne oczekiwania Waszych klientów? Maksym, co skłoniło Was do rozpoczęcia pracy nad nowymi opakowaniami?

Maksym Volkovytskyi - To jest dobre pytanie! Szczerze mówiąc, ciężko powiedzieć. Temat ekologicznych opakowań pojawił się na naszej tapecie w dalekim 2017 roku. Tak, tworzyliśmy opakowania prawie 5 lat . Badaliśmy rynek, szukaliśmy firm, z którymi można nawiązać długofalową współpracę, zmienialiśmy design projektów et cetera. Biorąc pod uwagę wyżej wymienione punkty, myślę, że za decyzją o zmianie opakowań stoi przede wszystkim wyzwanie dla samych siebie. Chcieliśmy zrobić inaczej, nowocześnie, lokalnie… Tak, tworzenie projektów „from scratch” zajmuje trochę czasu.

Hard Beans

 

 

- Co to zmiana oznacza dla klientów? Z pewnością ułatwia segregację. Czy coś jeszcze?

Oprócz ułatwionej segregacji, nowe opakowania dużo lepiej wyglądają i reprezentują się na półce kawowej.

Dobrze wiemy, że część wizualna jest niesamowicie ważna. Dodatkowo, nowe opakowania mają ulepszoną komunikację. To znaczy, że teraz znalezienie kawy, która przypadnie nam do gustu jest jeszcze prostsze.

 

- Ekologiczne rozwiązania kojarzą się z wysokimi kosztami. Czy klient wybierając Wasz produkty powinien przygotować się na wyższe ceny?

O dziwo, ale nie. Nowe opakowania są nawet odrobinę tańsze niż stare. Aczkolwiek, warto pamiętać, że wartość surowca (zielonego ziarna) dyktuje swoje warunki. Oznacza to, że w najbliższym czasie kawa będzie tylko drożała. Zaznaczam jednak, że w przypadku Hard Beans ceny te nie wzrosną aż tak znacząco dzięki nowym opakowaniom.

 

- Nie spotkałem się wcześniej z pracą nad poprawą zrównoważonego rozwoju marek. Jak to rozumieć?

Pojęcie zrównoważonego rozwoju pochodzi pierwotnie z leśnictwa, a stworzone zostało przez Hansa Carla von Carlowitza. Oznaczało ono początkowo sposób gospodarowania lasem polegający na tym, że wycina się tylko tyle drzew, ile może w tym miejscu urosnąć, tak by las nigdy nie został zlikwidowany, by mógł się zawsze odbudować.

 

Nasza wersja zrównoważonego rozwoju jest nieco prostsza. Polega przede wszystkim na bardziej ekologicznym podejściu do tematu opakowań oraz wspieraniu lokalnych firm. Ekologiczne materiały pozwalają na zmniejszenie zanieczyszczeń środowiska, z kolei współpraca z lokalnymi firmami pozwala na rozwój polskich marek i tworzenie nowych miejsc pracy. Powiedzmy, że robimy wszystko, by w tym naszym „lesie” urosło jak najwięcej drzew i było jak najmniej zanieczyszczeń.

 

- Czy to oznacza, że powinniśmy również zwracać większą uwagę na lokalne palarnie kawy? Kupować kawę po sąsiedzku? 

Zdecydowanie! Wspierajmy lokalne firmy, nie tylko palarnie. Nie raz byłem zaskoczony, dowiadując się o tym, jakie ciekawe rzeczy są produkowane na opolszczyźnie. Upewnijcie się sami! Zagłębcie się w temacie, sprawdźcie jakie ciekawostki są produkowane w Waszym regionie.

Hard Beans

- Czym zajmujesz się Hard Beans? 

Najczęściej mówię, że jestem „multitaskerem”. Koordynuję niektóre projekty, zajmuję się grafiką, marketingiem i prowadzeniem szkoleń (żeby nie zapomnieć jak się spienia mleko lub parzy dripa ). 

 

- Hard Beans to dość duży zespół, dlaczego właśnie do Ciebie trafił ten projekt?

Projekt trafił do mnie ze względu na to, że interesuję się i grafiką, i kawą. Stworzenie kawowo-graficznego produktu było dla mnie swojego rodzaju połączeniem dwóch dziedzin, którymi się bardzo interesuję.

 

- Czy jeszcze czymś zaskoczycie nas w tym roku?

A jak! Więcej informacji możecie znaleźć na naszych kanałach społecznościowych. Stay tuned!

 

Hard Beans jest jedną z 10 palarni biorących udział w organizowanej przez Bero Polska i kawa.pl akcji Kawa dla Ukrainy.