4.47

Zdarza się, że z różnych powodów nie możemy pić kawy. W tym artykule przedstawimy Wam kawowe zamienniki dla tych, którym brakuje smaku kawy, ale także dla tych, dla których smak kawy nie jest czymś co lubią, a chcą natomiast doświadczyć kawowego “kopa”. Czasem zamienniki kawy zawierają kofeinę w “bezpieczniejszym” wydaniu, szczególnie dla osób, które mają problemy z zakwaszeniem organizmu. Zapraszamy do lektury!

Spis treści:

  1. Kiedy kawie mówimy "nie"?
  2. Kawa bezkofeinowa
  3. Kawa zbożowa
  4. Yerba mate
  5. Zielona herbata
  6. Podsumowanie

1. Kiedy kawie mówimy “nie”?

Jest wiele sytuacji, w których nie możemy pić kawy. Zazwyczaj jest to spowodowane chorobą lub stanem zapalnym, np. nadkwasowością żołądka. Oprócz tego nie zaleca się kobietom w ciąży przyjmować dużych dawek kofeiny. Część osób nie może pić kawy przez zawartą w niej kofeinę, inni przez jej kwasowość, a niektórzy po prostu nie lubią jej smaku, a chcą uzyskać efekt kawowego pobudzenia. Jak radzić sobie z takimi sytuacjami?

2. Kawa bezkofeinowa

Z zamienników, które tu przedstawimy jej smak jest najbardziej zbliżony do tradycyjnej kawy. Niewprawne osoby nie odróżnią jej po samym smaku. Jedyną różnicą jest oczywiście to, że taka kawa pozbawiona jest kofeiny. Jednak mimo swojej nazwy nie jest pozbawiona zupełnie tej substancji. W takich kawach możemy znaleźć odrobinę pobudzającej substancji. Jest to bardzo mała ilość, jednak warto o tym pamiętać, jeśli np. kateorycznie nie możecie spożywać kofeiny. Jeżeli temat kawy bezkofeinowej Was interesuje, w tym artykule możecie się dowiedzieć jak powstaje i dlaczego śladowe ilości kofeiny pozostają w niej nawet wtedy jak już trafia na półki sklepowe.

Kubek z kawą

źródło: pexels.com

3. Kawa zbożowa

Jest to napój, który polecamy absolutnie wszystkim. Nie daje wprawdzie takiego efektu pobudzenia jak tradycyjna kawa, ponieważ zrobiona jest ze zboża i cykorii, jednak jej smak jest nieco do niej zbliżony poprzez odpowiedni dobór składników. Ta kawa ma multum właściwości zdrowotnych. Zawiera wiele witamin, ale też składniki mineralne. Pita z mlekiem wspomaga wchłanianie magnezu i białka. Wspomaga pracę naszego układu odpornościowego i nerwowego. Na dodatek nie ma żadnych przeciwskazań do picia jej - mogą to robić osoby, którcym szkodzi kofeina, a także nadciśnieniowcy i osoby z zakwaszonym organizmem. Jest to świetna opcja do śniadania i można ją śmiało urozmaicać poprzez dodawanie różnych przypraw, np. cynamonu, kardamonu, anyżu.

Kawa zbożowa

źródło: pixabay.com

4. Yerba mate

Yerba mate powstaje z liści ostrokrzewu paragwajskiego i jest bardzo popularna wśród meiszkańców Ameryki Południowej. To zamiennik dla osób, które kawy nie lubią, ale chcą uzyskać efekt jaki ona daje. Jej smak nie ma nic wspólnego z kawą, natomiast po jej wypiciu następuje efekt pobudzenia organizmu. Wszystko dzięki zawartej w tej herbacie kofeinie. Jest to znacznie większa ilość niż w zwykłych herbatach. Efekt pobudzenia utrzymuje się nawet dłużej niż po kawie.

Yerba mate

źródło: wikipedia.org

5. Zielona herbata

Kolejny zamiennik, który ze smakiem kawy nie ma nic wspólnego. Herbata ta zawiera dwa razy więcej kofeiny niż “zwykła” czarna. Jednak trzeba ją zaparzyć w odpowiedni sposób, aby przyniosła efekt pobudzenia. Nie jest to trudne, wystarczy parzyć ją przez ok. 2-3 min. Należy uważać, aby nie wydłużyć za bardzo tego czasu, gdyż wtedy uzyskany efekt będzie dokładnie odwrotny - herbata będzie odprężająca. Poza tym, warto ją pić, gdyż zawiera wiele antyoksydantów, nawadnia organizm i pomaga w spalaniu tkanki tłuszczowej.

źródło: pixabay.com

6. Podsumowanie

To nasze propozycje zamienników kawy. Jest ich oczywiście więcej, jeśli macie jakieś sprawdzone, pochwalcie się w komentarzach. Oczywiście picie tradycyjnej kawy jest również bardzo zdrowe, czasem jednak warto spróbować czegoś nowego.

sklep kawa.pl


4.47

Najpopularniejszy komentarz