Illy caffe i działania na rzecz ochrony środowiska

Producent włoskiej kawy illy dąży do neutralizacji emisji dwutlenku węgla do 2033 roku.
Międzynarodowa marka kawy Illy powstała w 1933 roku i przez najbliższe 13 lat zamierza wdrożyć szereg rozwiązań w ramach inicjatywy #OneMakesTheDifference będącej częścią globalnego planu zrównoważonego rozwoju marki.

Celem firmy do 2033 roku jest być neutralną pod względem emisji dwutlenku węgla, co zbiegnie się ze stuleciem działalności. Plan zaprezentowany w Trieście w lipcu tego roku jest potwierdzeniem zobowiązania się Illy do tworzenia zrównoważonego modelu biznesowego, łączącego osiąganie społecznych i środowiskowych celów z budowaniem przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa.

W ramach prowadzonych działań pierwszym krokiem jest eliminacja 175 ton plastiku, które firma produkuje każdego roku, przez zmianę używanych materiałów na te przyjazne środowisku, m.in. zmieniając jednorazowe kubki na kubki wielokrotnego użytku. Zmiany będą wprowadzone początkowo we Włoszech, a następnie w Stanach Zjednoczonych.

Zbliżając się do stulecia swojej działalności, marka podkreśla jak krok po kroku każdy z nas może zmieniać świat, pielęgnując nastawienie na ciągłe doskonalenie się i respektując wyjątkowość naszej planety.

"Chcemy budować lepszą przyszłość razem z naszymi klientami" mówi Massimiliano Pogliani, CEO illycaffè. Tym samym Illy mocno skupia się na zwiększaniu świadomości, że zmieniające się wyzwania jesteśmy w stanie podejmować działając wspólnie. Bo zmiana jakiej może dokonać każdy z nas, jest jedyna w swoim rodzaju (Because the difference each one of us makes is unique) - co podkreśla manifesto inicjatywy.

Program włącza prace nad rozwojem produktów jak najbardziej przyjaznych środowisku, oznaczonych hashtagiem #OneMakesTheDifference. Będą one stale rozwijane, by na przestrzeni lat jak najlepiej odpowiadać potrzebom konsumentów, a jednocześnie poprzez mniejsze zużycie materiałów i energii - zmniejszać negatywny wpływ na środowisko.

Illy zainspirowana 17 Celami Zrównoważonego Rozwoju aktywnie dba o zrównoważony rozwój ekonomiczny, społeczny i środowiskowy. Fundamentalnym krokiem dla firmy jest podążanie w kierunku społeczeństwa, które odchodzi od wykorzystywania węgla, a każdy indywidualny biznes ma możliwość wprowadzenia zmian. Projekt #ONEMAKESTHEDIFFERENCE jest kolejnym etapem w osiąganiu tego celu. Swoje postępy i kolejne cele Illy udostępnia w formie raportu oraz na stronie.

Źródła:

https://www.freshcup.com/illy-launches-onemakesthedifference-project/

https://www.comunicaffe.com/onemakesthedifference-illycaffe-aims-to-become-carbon-neutral-by-2033/

https://www.illy.com/en-us/live-happilly/sustainable-coffee-one-makes-the-difference