USA: Technologiczne rozwiązania Odeko i Cloosiv połączyły siły
Dwie szybko rozwijające się amerykańskie firmy technologiczne obsługujące kawiarnie, ogłosiły fuzję i nową rundę finansowania w wysokości 12 milionów dolarów.
Firmy zostaną zjednoczone pod nazwą Odeko, a 1 września wprowadzą nową aplikację mobilną do składania zamówień i witrynę internetową, które będą łączyć rozwiązania Odeko do zarządzania zatowarowaniem kawiarni z jej rozwojem poprzez umożliwienie klientom łatwego składania zamówień i sprawnego odbioru ich na miejscu.
Wizją jest pomoc kawiarniom w poszerzaniu bazy klientów, zwiększaniu przychodów, uczynieniu ich bardziej konkurencyjnymi, by złagodzić trudności związane z pandemią. "Mając wspólną wizję i miejsce w pierwszym rzędzie jako świadków wpływu COVID-19 na nasze lokalne społeczności, wiedzieliśmy, że musimy zrobić więcej i musimy to zrobić szybciej, dlatego stworzyliśmy razem coś nowego - jedną firmę z konkretnym rozwiązaniem " - powiedziano we wspólnym oświadczeniu. Zapowiedziano także obniżenie opłat transakcyjnych do najniższych w branży, informowanie klientów o produktach które konsumują, udostępnianie prognoz sprzedaży, aby pomóc detalistom wytwarzać mniej odpadów i zadowolić klientów.
Celem jest połączenie trybików w kole lokalnej gospodarki - od farmerów przez roasterów i baristów, po klientów końcowych którzy wygodnie złożą zamówienia na ulubioną kawę przez aplikację mobilną. Jedna platforma ma ułatwić prowadzenie działalności restauratorom i obniżć koszty lokalnym dostawcom i detalistom, oferując jednocześnie niezrównaną wygodę klientom końcowym.
Odeko z siedzibą w Nowym Jorku zostało oficjalnie uruchomione w 2019 roku, zapewniając system zarządzania zatowarowaniem zaprojektowany specjalnie dla sprzedawców detalicznych kawy. Cloosiv uruchomiono w Charlotte w Północnej Karolinie w 2017 roku jako mobilną aplikację do składania zamówień w kawiarniach, dając użytkownikom opcję odbioru na wynos.
Żródła: