4.50

Wiadomo już, że kawa ma wiele właściwości zdrowotnych, ale czy wiedzieliście, że jest świetnym pomocnikiem jeśli się odchudzacie? Zastanawiacie się jak sprawić, żeby pyszna i aromatyczna kawa pomogła Wam schudnąć? Przeczytajcie ten artykuł!

Spis treści:

  1. Kawa przyspiesza metabolizm
  2. Zielona kawa
  3. Kawa przed treningiem
  4. Co do kawy?
  5. Pogromca cellulitu
  6. Podsumowanie

1. Kawa przyspiesza metabolizm

Dzięki kofeinie zawartej w kawie, napój ten przyspiesza metabolizm. Spożycie kofeiny powoduje rozpoczęcie w organiźmie procesu lipolizy. W tym procesie organizm uwalnia wolne kwasy tłuszczowe do krwioobiegu. Dzieje się tak wtedy, gdy organizm sięga po swoje zapasy tkanki tłuszczowej w celach energatycznych. Im większą ilość kofeiny przyjmiecie, tym bardziej przyspieszy to metabolizm. Ilość kofeiny jest zależna od rodzaju kawy. Jeśli chcecie dostarczyć sobie większej dawki tej substancji, wypróbujcie cold brew - mimo swojego delikatnego smaku zawiera więcej kofeiny niż taka tradycyjna. 

2. Zielona kawa

Zielona kawa ma właściowości odchudzające dzieki zawartości kwasu chlorogenowego. Jest to antyoksydant występujący naturalnie w niektórych roślinach (np. w głogu, pokrzywie). Kiedy trafia on do naszego organizmu, obniża ilość cukru wchłanianego w układzie pokarmowym. Prowadzi to do tego, że organizm zaczyna korzystać ze swoich zapasów, a to prowadzi do spalania tłuszczu. Termiczna obróbka ziaren kawy znacznie pozbawia je tego kwasu, dlatego też uprażone ziarna nie mają takich właściwości.

Zieloną kawę można teraz już kupić w wielu sklepach - i do picia, i w formie tabletek. Jednak jeśli decydujecie się na suplement diety, pamiętajcie, żeby skonsultować się ze swoim lekarzem w celu wyeliminowania przeciwskazań. Jeśli chcecie poczytać nieco więcej na temat zielonej kawy, zapraszam do przeczytania artykułu: zielona kawa i jej właściwości.

3. Kawa przed treningiem

Warto pić kawę przed treningiem. Wypita około 60 min przed wykonywaniem ćwiczeń zwiększa termogenezę i przyspiesza redukcję masy ciała. Kawa przedtreningowa ma więcej zalet, np. zwiększa wytrzymałość organizmu i zmniejsza odczuwanie bólu. Pamiętajcie jednak, aby nie pić kawy przed treningiem siłowym. Jeśli chcecie poczytać nieco więcej na temat kawy przed treningiem, zapraszamy do przeczytania artykułu: kawa a sport.

4. Co do kawy?

Jeżeli chcemy, aby kawa miała właściwości odchudzające, pamiętajmy o tym co do niej dodajemy. Jeśli jesteście przyzwyczajeni do kawy słodkiej z bitą śmietaną i syropami - niestety, będziecie musieli zmienić swoje nawyki. W pierwszej kolejności wyeliminujcie z kawy cukier (ten w syropach również) i wszelkiego rodzaju śmietanki (są bardzo kaloryczne). Jeśli picie kawy czarnej jest dla Was wyzwaniem, zabielajcie napar odtłuszczonym mlekiem.

Możecie też spróbować z dnia na dzień dodawać coraz mniej mleka. Oprócz tego, warto wzbogacić kawę w dodatki, które jeszcze bardziej wzmocnią jej odchudzające właściwości. Dobrymi kawowymi “pomocnikami” są cynamon i imbir. Imbir poprawia trawienie i krążenie krwi, a cynamon redukuje poziom złego cholesterolu i reguluje poziom cukru w krwioobiegu. Zachęcamy także do przeczytania artykułu o cukrze w kawie oraz o dobrym i złym wpływie mleka w kawie.

5. Pogromca cellulitu

Peeling zrobiony z fusów po kawie skutecznie zwalcza cellulit, a do tego jest bardzo tani w wykonaniu i prosty! Kofeina działa rewitalizująco i pobudzająco, uaktywnia odnowę komórkową, dotlenia komórki, pobudza mikrokrążenie krwi. Oprócz tego wspomaga rozpad i wydalanie tkanki tłuszczowej. Ponadto nie tylko walczy z cellulitem, ale też ujędrnia skórę. Więcej o tym jak przygotować kosmetyki z kawy znajdziecie w naszym artykule: peeling z kawy.

6. Podsumowanie

Warto pić kawę nie tylko ze wzgledu na jej walory smakowe, ale też przez to, że ma ona mnóstwo innych korzyści. Pamiętajcie jednak, aby nie przesadzać i nie przekraczać dziennej dozwolonej dawki kofeiny, bo wtedy skutek będzie odwrotny do pożądanego. Życzymy zatem smacznej kawy!

sklep kawa.pl